سبد خرید شما خالی است.

ما یک شرکت حرفه ای برای گسترش کسب و کار های آنلاین و دیجیتال مارکتینگ هستیم

گالری تصاویر

ارتباط با ما

تهران- جنت آباد شمالی

hello[at]pwdesigner[dot]com

09122494784

09212560886

پلاریس

مدیریت شبکه های اجتماعی

همان‌طور که می‌دانید طی سال‌های اخیر، شبکه‌های اجتماعی، فضایی بسیار مناسب برای توسعه کسب‌ و کارها و برندهای مختلف بوده‌اند و توانسته‌اند به افزایش فروش محصولات و ارائه خدمات بیشتر، کمک کنند. یکی از مباحث بسیار مهم در این زمینه، مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. چراکه در این رسانه‌ها، رقابت بسیار بالایی میان صاحبان مشاغل صورت می‌پذیرد و نیاز به خلاقیت و فعالیت‌های مبتکرانه است. از طرف دیگر مدیریت صحیح و دقیق شبکه‌های اجتماعی، نقش بسیار مؤثری در جذب مخاطبان و مشتریان شما دارد. در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، تلگرام، توییتر و… بپردازیم.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی
مدیریت شبکه‌های اجتماعی چیست؟
  • مدیریت رسانه­ های اجتماعی، در حقیقت یک فرآیند است که طی آن، محتوای مورد نیاز و مطلوب برای تمامی شبکه‌های اجتماعی ایجاد خواهد شد. تجزیه و تحلیل محتوا و کاربران از دیگر گام‌های این فرآیند است. پس از آن، محتوا، با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق انتشار داده می‌شود.
  • در حقیقت، مدیران شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تمامی فعالیت‌های مربوط به یک رسانه مجازی را انجام دهند. برای نمونه به نظرات مشتریان و سوال‌های آن‌ها پاسخ دهند. از طرف دیگر می‌توانند با انتشار و ارسال محتوای مطلوب در زمینه دستیابی به اهداف بازاریابی بلندمدت به صاحبان کسب و کارها کمک کنند.
  • از طریق مدیریت صحیح شبکه‌های اجتماعی، صاحبان مشاغل می‌توانند با مخاطبین خود در تعامل قرار بگیرند. مدیران رسانه‌های اجتماعی با تولید و مدیریت محتوای مربوط به حوزه کسب و کار شما نقش بسیار مؤثری در جلب اعتماد مشتریان و مخاطبان شما دارند. از این طریق مخاطبان و مشتریان زیادی ترغیب به خرید محصولات شما و یا دریافت خدماتتان خواهند شد.
مزایای مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • مدیریت درست شبکه‌های اجتماعی از طریق ارائه خدمات مناسب و با استفاده از ابزارهای مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا فرآیند تبلیغات و بازاریابی خود را تقویت کنید و توسعه بخشید. وجود این عناصر به شما کمک می‌کند تا مخاطبان هدف خود را به‌ درستی بشناسید و در تعامل واقعی با آن‌ها قرار بگیرید. برخی از مزایای مدیریت صحیح شبکه‌های اجتماعی به‌ شرح زیر است.
صرفه‌جویی در زمان
  • یکی از مهم‌ترین مزایایی که مدیریت صحیح شبکه‌های اجتماعی برای صاحبان کسب و کارها به‌ ویژه صاحبان مشاغل پرکار به وجود می‌آورد صرفه‌جویی در وقت آن‌ها است. همان‌طور که می‌دانید ارسال و انتشار پست‌ها و مطالب مختلف در شبکه‌های اجتماعی به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق نیازمند است تا نظر مخاطبان را جلب نماید.
  • از طریق استفاده از خدمات مدیریت این شبکه‌ها، صاحبان کسب و کارهای مختلف تجاری و یا خدماتی قادر خواهند بود برای ارسال پست‌ها و انتشار محتوای خود از قبل برنامه‌ریزی نمایند و در وقت خود صرفه‌جویی کنند. از این طریق صاحبان مشاغل می‌توانند محتوای مورد نظر خود را با یک نظم برنامه‌ریزی‌ شده در اختیار مخاطبان و مشتریان خود قرار دهند.
معرفی و ثبت برند
  • در شرایط فعلی این امکان برای صاحبان کسب و کارها فراهم‌ شده که بتوانند انواع مختلفی از ابزارها و شبکه‌های مجازی را برای توسعه کسب و کار و معرفی و ثبت نشان تجاری خود انتخاب کنند و در آن‌ها مشغول به فعالیت شوند.این دسته از صاحبان مشاغل این امکان را دارند که با انتشار محتوای باکیفیت و مطلوب و ارسال آن‌ها به‌ صورت برنامه‌ریزی‌شده در انواع مختلف شبکه‌های مجازی، برند خود را به دیگران معرفی نمایند و نقش و سهم مؤثری در ثبت نام و نشان تجاری خود داشته باشند. از این طریق صاحبان مشاغل می‌توانند برند خود را تقویت کنند و آن را بهبود بخشند.

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا اقدام کنید

    شناخت دقیق مخاطبان
    • مدیران شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در تجزیه و تحلیل متون و دیدگاه‌ها و پرسش‌های کاربران به صاحبان کسب و کارها کمک کنند. از طریق تجزیه و تحلیل‌های قوی مدیران این شبکه‌ها، صاحبان مشاغل قادر خواهند بود فهم دقیقی از مخاطبان خود به دست آورند و به اطلاعات زیادی در زمینه کاربران، دست پیدا کنند.
    • برای نمونه خواهند دانست که چه افرادی در حال دنبال کردن و پیگیری فعالیت‌های تجاری و شغلی آن‌ها هستند. دنبال کنندگان، از چه سطح سواد و تحصیلاتی برخوردارند و انتظار و توقعشان از کسب و کار و یا خدمات شما چیست و…. به دست آوردن این اطلاعات باعث می‌شود تا صاحبان کسب و کارها بتوانند محتوایی مطلوب‌تر و متناسب با نیاز مخاطبان و مشتریان خود تولید کنند.
    ارائه خدمات پشتیبانی
    • یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای بهره‌مندی از خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی، پشتیبانی از مشتریان و مخاطبان شما است. از این طریق، کانالی ساده و موثر میان شما و مشتریانتان به وجود خواهد آمد. مشتریان از طریق این مسیر قادر خواهند بود هر گونه پرسش خود را پیگیری نمایند و پاسخ مناسب آن را نیز دریافت کنند. از طریق استفاده از این امکان، صاحبان کسب و کارهای مختلف می‌توانند قدرت پاسخ‌گویی خود به مشتریان و مخاطبان را تسهیل نمایند.
    کلام آخر


    شرکت پلاریس با برخورداری از یک تیم مجرب در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی توانسته‌است نیازمندی مشتریان خود در را به بهترین شکل برطرف نماید، خوشحال هستیم که اعلام کنیم نقطه‌ی قوت اصلی ما  در این زمینه موفقیت و شناساندن برند دیجیتال مشتریان در شبکه‌های اجتماعی بوده است که باعث کسب رضایت حداکثری مشتریان شده است.